Oferta

Przedszkole oferuje

Przedszkole mie艣ci si臋 w nowo wybudowanym budynku, oddanym do u偶ytkowania 2019 r. kt贸ry jest nowoczesnym obiektem, spe艂niaj膮cym wszystkie normy pod wzgl臋dem bezpiecze艅stwa i funkcjonalno艣ci.

Budynek posiada rekuperacj臋 oraz klimatyzacj臋. Ze wzgl臋d贸w bezpiecze艅stwa posiada monitoring obiektu oraz terenu przedszkola. Znajduje si臋 on w bardzo cichej i zielonej okolicy Bobrownik 艢l膮skich. Ka偶da z sal edukacyjnych posiada dost臋p do 艂azienki. Sale s膮 przestrzenne, jasne i kolorowe. Wyposa偶one w pomoce dydaktyczne niezb臋dne do realizacji zar贸wno element贸w planu dalto艅skiego, jak i innych metod nauczania. W przedszkolu znajduje si臋 pracownia multimedialna, jak i pracownia artystyczna. Obok budynku jest bezpieczny plac zabaw oraz tajemniczy ogr贸d warzywno-owocowy. Dla rodzic贸w parking. W przedszkolu funkcjonowa膰 b臋d膮 docelowo 3 grupy zr贸偶nicowane wiekowo od 3 do 6 lat. Wykwalifikowana i starannie dobrana kadra pedagogiczna dba聽 o wysok膮 jako艣膰 wychowania i edukacji. Dzieci wspierane s膮 w rozwijaniu swoich zdolno艣ci, wdra偶aniu do dzia艂a艅 tw贸rczych, oraz aktywno艣ci ruchowej. W przedszkolu realizowane s膮 og贸lnopolskie programy i projekty.

Przedszkole ma do dyspozycji budynki parafialne mieszcz膮ce si臋 na Parafii Przemienienia Pa艅skiego (jest tam scena widowiskowa, sale, ogr贸d farski oraz kort do tenisa)

Sta艂a op艂ata miesi臋czna wynosi:聽350 z艂聽(plus koszt wy偶ywienia) Wpisowe 鈥 jednorazowa wp艂ata koszt 400


ZAPEWNIAMY W RAMACH CZESNEGO:


ZASADY DZIA艁ANIA NASZEGO PRZEDSZKOLA:


PLAN DALTO艃SKI

„Akademia Pana Boga” jest przedszkolem, kt贸re wykorzystuje wiele r贸偶nych metod edukacyjnych, ale najbli偶sza naszemu sercu jest praca wed艂ug planu dalto艅skiego. Nauka ta, zaspokaja potrzeb臋 dzieci臋cej aktywno艣ci, rozwija kreatywno艣膰, samodzielno艣膰, poczucie odpowiedzialno艣ci i umiej臋tno艣膰 wsp贸艂pracy. Nauczyciel stawiaj膮c przed dzie膰mi zwizualizowane na tablicy wyzwania, stymuluje wychowank贸w do niezale偶no艣ci w my艣l s艂贸w prekursorki planu dalto艅skiego 鈥 Helen Parkhurst: „Je艣li szanujemy dziecko i pod膮偶amy za jego mo偶liwo艣ciami to mo偶e ono zrobi膰 wi臋cej, ni偶 od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi 鈥 nauczycielowi zrobi膰 nie wolno”. W naszym przedszkolu pedagog, rozpoczynaj膮c zaj臋cia

Na czym polega praca wed艂ug planu dalto艅skiego: Dziecko dostaje do wykonania zadania i samo decyduje kiedy je wykona, pracuj膮c samodzielnie lub w grupie. W razie problem贸w mo偶e skorzysta膰 z pomocy kolegi, z grupy oraz nauczyciela. Zwizualizowane za pomoc膮 symboli umiej臋tno艣ci pozwalaj膮 dziecku rozezna膰 si臋 kto w czym mo偶e mu pom贸c. Nauczy si臋 nie tylko wierzy膰 we w艂asne si艂y, ale posi膮dzie coraz bardziej cenion膮 w dzisiejszym 艣wiecie umiej臋tno艣膰 wsp贸艂pracy. Przedszkole wyposa偶one jest w pomoce dydaktyczne niezb臋dne do realizacji planu dalto艅skiego

Zegar
W sali przedszkolnej znajduje si臋 zegar organizuj膮cy czas, kt贸ry podzielony jest na 5, 10, 15 i 30 minut. Zegar ten pozwala zrozumie膰 dzieciom d艂ugo艣膰 up艂ywaj膮cego czasu. Przyk艂adowo trwaj膮ce ok. 30 min. zaj臋cia dzieci oznaczaj膮 przed ich rozpocz臋ciem zaznaczaj膮c „偶贸艂ty czas- czyli 30 minut”.

Sygnalizator
Sygnalizator, wykorzystywany najcz臋艣ciej gdy jest czas na prac臋 samodzieln膮 dzieci. Pomaga on nauczycielowi w niewerbalnej komunikacji z dzie膰mi. Posiada kolory, kt贸re maj膮 r贸偶ne znaczenie:
Kolor czerwony 鈥 praca samodzielna w ciszy Kolor 偶贸艂ty 鈥 praca w parach, dozwolone konsultacje z osob膮 z pary, pomocnikami, pozosta艂ymi dzie膰mi Kolor zielony 鈥 czas na konsultacje z nauczycielem.
Instrukcje czynno艣ciowe Instrukcja wykonana krok po kroku w klarowny spos贸b pokazuje dziecku jak prawid艂owo wykona膰 zadanie od pocz膮tku do ko艅ca. taka wizualizacja daje dziecku mo偶liwo艣膰 samodzielnego d膮偶enia do osi膮gni臋cia celu. Wizualizacje, na kt贸rych opiera si臋 plan dalto艅ski:

Wizualizacja dnia 鈥 Plan dnia
Ka偶dy dzie艅 w przedszkolu rozpoczyna si臋 od wsp贸lnego planowania dnia. Dzieci za pomoc膮 ilustracji prezentuj膮cych w spos贸b symboliczny r贸偶ne dzia艂ania i aktywno艣ci ustalaj膮 wraz z Nauczycielem przebieg dnia. Dzieci u偶ywaj膮c wska藕nika wiedz膮 co aktualnie si臋 dzieje i co czeka je za chwil臋.
Wizualizacja dni tygodnia Stosowanie systemu kolor贸w dnia, kt贸re s艂u偶膮 do oznaczania wykonanych zada艅 na tablicy. Codziennie przed zaj臋ciami dzieci odpowiednim kolorem zaznaczaj膮 aktualny dzie艅 tygodnia. Odnotowuj膮c wykonanie zadania w ci膮gu dnia dzieci odwo艂uj膮 si臋 do wizualizowanego dnia tygodnia.

Wizualizacja zada艅 鈥 Tablica zada艅
W ka偶dy poniedzia艂kowy poranek Nauczyciel przedstawia dzieciom kilka r贸偶nych zada艅 edukacyjnych na dany tydzie艅. Dzieci mog膮 je wykona膰 w wolnym i wybranym przez siebie czasie w ci膮gu ca艂ego tygodnia. Wizualizacja obecno艣ci W salach znajduj膮 si臋 tablice obecno艣ci, na kt贸rych dzieci samodzielnie odznaczaj膮 swoj膮 obecno艣膰 w przedszkolu oraz wyj艣cie do domu. Dodatkowo wybieraj膮 偶eton, w okre艣lonym kolorze, kt贸ry daje sygna艂 nauczycielowi w jakim nastroju dziecko jest w danym dniu. Wizualizacja kalendarza urodzin Dzieci bardzo lubi膮 obchodzi膰 urodziny w przedszkolu. Dzi臋ki pos艂ugiwaniu si臋 kalendarzem urodzin dzieci utrwalaj膮 nazwy p贸r roku i jego miesi臋cy. Wizualizacja dy偶ur贸w Dzieci w czasie wykonywania zada艅 przydzielonych na dany tydzie艅 (dy偶ury) wykazuj膮 si臋 samodzielno艣ci膮, odpowiedzialno艣ci膮 i wsp贸艂prac膮. Dzieci przypisane s膮 do zada艅, za kt贸re s膮 odpowiedzialne na tablicy dy偶ur贸w. Tablice diagnostyczne Wizualizacja umiej臋tno艣ci, kt贸re powinien potrafi膰 ka偶dy przedszkolak to dobra motywacja dla r贸wie艣nik贸w by d膮偶y膰 do zdobywania kolejnych sprawno艣ci.

Plan dalto艅ski opiera si臋 na trzech filarach:
SAMODZIELNO艢膯, ODPOWIEDZIALNO艢膯, WSP脫艁PRACA

Samodzielno艣膰 i odpowiedzialno艣膰 w Planie Dalto艅skim, to filary, kt贸re si臋 ze sob膮 zaz臋biaj膮. Daj膮c dziecku samodzielno艣膰, pozwalaj膮c pracowa膰 autonomicznie jednocze艣nie dajemy mu mo偶liwo艣膰 odpowiedzialnego decydowania o sobie. Oznacza, 偶e dzieci same rozwi膮zuj膮 problemy, same wykonuj膮 zadania, poszukuj膮 w艂a艣ciwych rozwi膮za艅 i ucz膮 si臋 poprzez praktyczne dzia艂anie. Np. nakrywanie do sto艂u, sprz膮tanie po posi艂kach, porz膮dkowanie sali itp. Funkcjonuj膮c na co dzie艅 w Sali, ma艂ej spo艂eczno艣ci przedszkolnej nie spos贸b pomin膮膰 warto艣ci wsp贸艂pracy. Rozwi膮zania plan dalto艅skiego ucz膮 dziecko zgodnie wsp贸艂pracowa膰 w zespole, ale i uczy膰 si臋 od siebie wzajemnie. Du偶膮 cze艣膰 zada艅 w ci膮gu dnia dzieci wykonuj膮 wsp贸lnie, ucz膮 si臋 dzi臋ki temu poszanowania umiej臋tno艣ci innych oraz ich wykorzystania, aby osi膮gn膮膰 wsp贸lny cel. W planie dalto艅skim pozwalamy dziecku aby by艂 kreatorem w艂asnej wiedzy i umiej臋tno艣ci. Nauczyciel pe艂ni rol臋 obserwatora i w艂膮cza si臋 w okre艣lonych sytuacjach. Przygotowuje materia艂y i organizuje przestrze艅 w Sali w taki spos贸b, aby dziecko mog艂o w niej dzia艂a膰 swobodnie i samodzielnie. Nale偶y pami臋ta膰 r贸wnie偶 o tym, 偶e najwa偶niejszym elementem planu dalto艅skiego jest, aby cz艂owiek by艂 szcz臋艣liwy i to stawiamy sobie jako g艂贸wny cel edukacyjny.

Katolickie Przedszkole Niepubliczne „Akademia Pana Boga”, zapewni Pa艅stwa dziecku wspania艂膮 zabaw臋, ciekawe zaj臋cia, rzeteln膮 opiek臋 i bezpiecze艅stwo.