Przedszkole mieści się w nowo wybudowanym budynku, oddanym do użytkowania 2019 r. który jest nowoczesnym obiektem, spełniającym wszystkie normy pod względem bezpieczeństwa i funkcjonalności.
Budynek posiada rekuperację oraz klimatyzację. Ze względów bezpieczeństwa posiada monitoring obiektu oraz terenu przedszkola. Ostatnio zakupione zostały najnowszej generacji lampy do dezynfekcji pomieszczeń. Znajduje się on w bardzo cichej i zielonej okolicy Bobrownik Śląskich. Każda z sal edukacyjnych posiada dostęp do łazienki. Sale są przestrzenne, jasne i kolorowe. Wyposażone w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji zarówno elementów planu daltońskiego, jak i innych metod nauczania. W przedszkolu znajduje się pracownia multimedialna, jak i pracownia artystyczna. Obok budynku jest bezpieczny plac zabaw oraz tajemniczy ogród warzywno-owocowy. Dla rodziców parking. W przedszkolu funkcjonować będą docelowo 3 grupy zróżnicowane wiekowo od 2,5 do 6 lat. Wykwalifikowana i starannie dobrana kadra pedagogiczna dba o wysoką jakość wychowania i edukacji. Dzieci wspierane są w rozwijaniu swoich zdolności, wdrażaniu do działań twórczych, oraz aktywności ruchowej. W przedszkolu realizowane są ogólnopolskie programy i projekty.
Przedszkole ma do dyspozycji budynki parafialne mieszczące się na Parafii Przemienienia Pańskiego (jest tam scena widowiskowa, sale, ogród farski oraz kort do tenisa)
ZAPEWNIAMY W RAMACH CZESNEGO:
ZAJĘCIA DODATKOWO PŁATNE: JUDO, JĘZYK HISZPAŃSKI, TANIEC LUDOWY, ZAJĘCIA WOKALNE
ZASADY DZIAŁANIA NASZEGO PRZEDSZKOLA:
„Akademia Pana Boga” jest przedszkolem, które wykorzystuje wiele różnych metod edukacyjnych, ale najbliższa naszemu sercu jest praca według planu daltońskiego. Nauka ta, zaspokaja potrzebę dziecięcej aktywności, rozwija kreatywność, samodzielność, poczucie odpowiedzialności i umiejętność współpracy. Nauczyciel stawiając przed dziećmi zwizualizowane na tablicy wyzwania, stymuluje wychowanków do niezależności w myśl słów prekursorki planu daltońskiego – Helen Parkhurst: „Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno”. W naszym przedszkolu pedagog, rozpoczynając zajęcia
Na czym polega praca według planu daltońskiego: Dziecko dostaje do wykonania zadania i samo decyduje kiedy je wykona, pracując samodzielnie lub w grupie. W razie problemów może skorzystać z pomocy kolegi, z grupy oraz nauczyciela. Zwizualizowane za pomocą symboli umiejętności pozwalają dziecku rozeznać się kto w czym może mu pomóc. Nauczy się nie tylko wierzyć we własne siły, ale posiądzie coraz bardziej cenioną w dzisiejszym świecie umiejętność współpracy. Przedszkole wyposażone jest w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji planu daltońskiego
Zegar
W sali przedszkolnej znajduje się zegar organizujący czas, który podzielony jest na 5, 10, 15 i 30 minut. Zegar ten pozwala zrozumieć dzieciom długość upływającego czasu. Przykładowo trwające ok. 30 min. zajęcia dzieci oznaczają przed ich rozpoczęciem zaznaczając „żółty czas- czyli 30 minut”.
Sygnalizator
Sygnalizator, wykorzystywany najczęściej gdy jest czas na pracę samodzielną dzieci. Pomaga on nauczycielowi w niewerbalnej komunikacji z dziećmi. Posiada kolory, które mają różne znaczenie:
Kolor czerwony – praca samodzielna w ciszy Kolor żółty – praca w parach, dozwolone konsultacje z osobą z pary, pomocnikami, pozostałymi dziećmi Kolor zielony – czas na konsultacje z nauczycielem.
Instrukcje czynnościowe Instrukcja wykonana krok po kroku w klarowny sposób pokazuje dziecku jak prawidłowo wykonać zadanie od początku do końca. taka wizualizacja daje dziecku możliwość samodzielnego dążenia do osiągnięcia celu. Wizualizacje, na których opiera się plan daltoński:
Wizualizacja dnia – Plan dnia
Każdy dzień w przedszkolu rozpoczyna się od wspólnego planowania dnia. Dzieci za pomocą ilustracji prezentujących w sposób symboliczny różne działania i aktywności ustalają wraz z Nauczycielem przebieg dnia. Dzieci używając wskaźnika wiedzą co aktualnie się dzieje i co czeka je za chwilę.
Wizualizacja dni tygodnia Stosowanie systemu kolorów dnia, które służą do oznaczania wykonanych zadań na tablicy. Codziennie przed zajęciami dzieci odpowiednim kolorem zaznaczają aktualny dzień tygodnia. Odnotowując wykonanie zadania w ciągu dnia dzieci odwołują się do wizualizowanego dnia tygodnia.
Wizualizacja zadań – Tablica zadań
W każdy poniedziałkowy poranek Nauczyciel przedstawia dzieciom kilka różnych zadań edukacyjnych na dany tydzień. Dzieci mogą je wykonać w wolnym i wybranym przez siebie czasie w ciągu całego tygodnia. Wizualizacja obecności W salach znajdują się tablice obecności, na których dzieci samodzielnie odznaczają swoją obecność w przedszkolu oraz wyjście do domu. Dodatkowo wybierają żeton, w określonym kolorze, który daje sygnał nauczycielowi w jakim nastroju dziecko jest w danym dniu. Wizualizacja kalendarza urodzin Dzieci bardzo lubią obchodzić urodziny w przedszkolu. Dzięki posługiwaniu się kalendarzem urodzin dzieci utrwalają nazwy pór roku i jego miesięcy. Wizualizacja dyżurów Dzieci w czasie wykonywania zadań przydzielonych na dany tydzień (dyżury) wykazują się samodzielnością, odpowiedzialnością i współpracą. Dzieci przypisane są do zadań, za które są odpowiedzialne na tablicy dyżurów. Tablice diagnostyczne Wizualizacja umiejętności, które powinien potrafić każdy przedszkolak to dobra motywacja dla rówieśników by dążyć do zdobywania kolejnych sprawności.
Plan daltoński opiera się na czterech filarach:
SAMODZIELNOŚĆ, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, WSPÓŁPRACA, REFLEKSJA
Samodzielność i odpowiedzialność w Planie Daltońskim, to filary, które się ze sobą zazębiają. Dając dziecku samodzielność, pozwalając pracować autonomicznie jednocześnie dajemy mu możliwość odpowiedzialnego decydowania o sobie. Oznacza, że dzieci same rozwiązują problemy, same wykonują zadania, poszukują właściwych rozwiązań i uczą się poprzez praktyczne działanie. Np. nakrywanie do stołu, sprzątanie po posiłkach, porządkowanie sali itp. Funkcjonując na co dzień w Sali, małej społeczności przedszkolnej nie sposób pominąć wartości współpracy. Rozwiązania plan daltońskiego uczą dziecko zgodnie współpracować w zespole, ale i uczyć się od siebie wzajemnie. Dużą cześć zadań w ciągu dnia dzieci wykonują wspólnie, uczą się dzięki temu poszanowania umiejętności innych oraz ich wykorzystania, aby osiągnąć wspólny cel. W planie daltońskim pozwalamy dziecku aby był kreatorem własnej wiedzy i umiejętności. Nauczyciel pełni rolę obserwatora i włącza się w określonych sytuacjach. Przygotowuje materiały i organizuje przestrzeń w Sali w taki sposób, aby dziecko mogło w niej działać swobodnie i samodzielnie. Należy pamiętać również o tym, że najważniejszym elementem planu daltońskiego jest, aby człowiek był szczęśliwy i to stawiamy sobie jako główny cel edukacyjny.
Katolickie Przedszkole Niepubliczne „Akademia Pana Boga”, zapewni Państwa dziecku wspaniałą zabawę, ciekawe zajęcia, rzetelną opiekę i bezpieczeństwo.